Ekonomiska mål

torsdag 12 september 2019

En välbehövlig paus


ENKLA MÄNNISKOR är de bästa. Med enkla menar jag inte ”simpla” eller ”osofistikerade” eller något annat med dålig klang, tvärtom! Jag menar människor som säger vad de tycker, menar det de säger och handlar därefter. I min värld betyder det också förmåga till (snabba) beslut och viss handlingskraft.

JAG KÄNNER EN SÅDAN, och i flera dagar ska jag få umgås med henne på ett väldigt otvunget sätt. Vi ska upp till fjällen och vandra, och trots att vädret ser ut att innehålla både regn, snö och minusgrader ser jag oerhört mycket fram emot den här resan som påbörjas i morgon.

DET BÄSTA ÄR att jag också blir enkel när jag umgås med henne. Inget velande, inga svåra beslut, bara ja eller nej – sen kör vi. Det är välbehövligt för min hjärna!

VI SKA BORTSETT DEN FYSISKA DELEN KRING VANDRING mest prata, prata och prata. Ja, och fika, äta gott och dricka ett par glas vin. På vägen ska vi även träffa min dotter och umgås med henne, och det ska naturligtvis bli hur härligt som helst det också!

JAG BEHÖVER DEN HÄR RESAN och är tacksam att jag får göra den. Goda vänner växer inte på träd (precis som pengar), och man ska se till att förvalta vänskapen på bästa tänkbara sätt (precis som med pengar :-)).

SÅ LITE TYSTNAD blir det från mig under några dagar.

Men jag kommer ha det väldigt bra!


Låktajåkko fjällstation kan mycket väl få ett besök i helgen!

5 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det låter med både vandringen och umgänget :)
    Ha det så bra!
    I-US

    SvaraRadera
  2. Ha det riktigt gött nu! Själv ska jag ha en fiskehelg med far min, som när man var liten. Naturen och gott sällskap är svårslagen medicin!

    SvaraRadera
  3. Håller med. Så välbehövligt! Ha det bra du också!

    SvaraRadera
  4. Vi ses snart bästa vandringskompis!

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...