Ekonomiska mål

måndag 23 september 2019

BillerudKorsnäs


IDAG VAR JAG UTTRÅKAD OCH LITE LEKSUGEN och köpte därför en mindre post i BillerudKorsnäs till priset 103,55 per aktie (plus courtage 12 kronor). BillerudKorsnäs är ett företag jag gillar av den enkla anledningen att jag har hyfsad koll på vad de pysslar med, även om jag inte nödvändigtvis har varit investeringssugen. Dock har företagets aktiekurs under lång till pendlat upp och ner mest hela tiden, så just därför köpte jag lite nu när kursen får anses vara låg. Kanske säljer jag om/när kursen studsar uppåt igen, och även om jag kanske inte gör någon värstingvinst så räknas varje tusenlapp i pengamaskinen – glöm aldrig det!

HELGEN KOM OCH GICK, jag var mest trött hela tiden. Bortsett en härlig långritt i söndags har jag mest legat på soffan och sovit, och varför inte? Kroppen behöver vad kroppen behöver, ibland gör man rätt i att lyssna.

ÄR DET NÅGON SOM HAR FÖRSLAG PÅ PODDAR FÖRRESTEN? Jag är trött på Rikedomspodden, Rika Tillsammans, Ett Rikare Liv och alla andra svenska poddar där man i stort sett säger samma sak hela tiden. Vill ha nya tips på något som kan underhålla mig i bilen, eftersom jag har lagt ner lyssnandet på kommersiella radiokanaler. Hatar reklam!

IMORGON FÅR VI VÄL VETA VEM SOM FÅR TILLDELNING I EQT? Tycker att det ska bli intressant att se hur första börsdagen kommer utvecklas.

Håller tummarna för er som vill ha.


Jag är mest trött.

5 kommentarer:

  1. Tipsar om ChooseFI på engelska om man kan bortse från alla utrop om att allt är amazing och life changing.
    På svenska "Ut ur ekorrhjulet" av två systrar som intervjuar folk som söker andra väger i livet.
    Och Sparpodden om du inte redan lyssnat på den, och då ffa de 100 första avsnitten.
    Mvh FBM

    SvaraRadera
  2. "Ut ur ekorrhjulet" har jag provat, men faktiskt inte "sparpodden" - tack för tipset :-)

    SvaraRadera
  3. Hej. Menade "Bortom ekorrhjulet" såg jag nu när jag skulle lyssna på nya avsnittet om hästuppfödning...
    Mvh FBM

    SvaraRadera
  4. Precis vad jag läste också :-D

    SvaraRadera
  5. Jag letade efter någon som skrivit något om BillerudKorsnäs och tänk att hitta dig här! Jag är lite sugen för att det är en bransch jag är nyfiken på. Tyvärr så verkar de ha sålt all skog. Jag ville ha skog också.

    Har du skaffat dig en djupare åsikt om företaget eller aktien? Du säger att du känner till hur branschen funkar vilket är lite bättre än mig.

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...