Ekonomiska mål

onsdag 1 december 2021

Summering av årets utdelningar

NU HAR JAG BARA 185 KRONOR kvar att erhålla i utdelning, så det känns tryggt att göra en sammanställning av vad året har inneburit på utdelningstemat. Det blev snäppet bättre än vad jag trodde, nämligen:

  • "Vanlig" utdelning:  23.916:-
  • Utdelning från SHB i form av aktier i Industrivärlden (som jag sålt): 1.419:-
  • Utdelning från Resurs i form av aktier i Solid försäkring (som jag sålt): 1.890:-
TOTALT: 27.225:-

MITT MÅL VAR SATT till 20.000:-, så jag kom i mål med lite marginal. Det beror mest på att jag köpt lite D-aktier som bättrat på utdelningarna (Sagax D), och att jag även investerat lite mer än beräknat i mina utdelande bolag.

JAG ÄR NÖJD med utdelningarna!
Nästa år blir det ännu bättre.




Utdelningen är (summerad) serverad!

6 kommentarer:

  1. Det var ändå god marginal mot målet. Men du är väl som mig och sätter enkla mål som man klarar lätt. Eller är vi bara dåliga förlorare ? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev ju det...men jag trodde nog jag skulle landa kring 22.000:-, sen kom ju Industrivärlden och Solid. Så jag vet inte, kanske? Det är kul att uppnå mål i alla fall :-).

      Radera
  2. Jag har också slagit mina utdelningsplaner, mycket tack vare Volvo som sålda Nissan Trucks och delade ut pengarna. Jag har inte räknat helt på det men jag tror det kan bli svårt för min del att nå samma belopp 2022. Behöver hitta pengar att nyinvestera!

    SvaraRadera
  3. Grymt jue! Drygt 2250:-/mån, inte fy skam. :-)
    Gjorde en liknande summering och även om jag inte är en dedikerad utdelningsjägare i nuläget, så kom jag upp i 12.000:-

    Apropå mål, så sätter jag gärna lite lägre och fler mål. Jag gillar att bocka av och det ger blodad tand. Tick in the box-junkie! ;-)

    Kram Fumlan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när man ser på det hela med lite perspektiv så är det ju grymt! Tänk så bra förspänt man har det, jag är väldigt tacksam!

      Jag gillar också att ticka i boxar :-).

      Trevlig helg!
      Kram Louise

      Radera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...