Ekonomiska mål

torsdag 19 augusti 2021

Lyckade köp och sälj

JAG HAR HAFT en smula tur när det gäller köp- och sälj av investmentbolagen Latour och Svolder. Jag har i princip lyckats köpa på botten och sälja på topp, och tackar båda bolagen för fin avkastning på relativt kort tid. Jag tycker fortfarande att det är bra bolag att äga, men med de värderingar som varit har jag valt att sälja hela innehavet hos dessa, och jag återkommer om eller när en rejäl dipp kommer igen.





JA, OVAN SER NI ALLTSÅ de köp och sälj som gjorts (Svolder överst, Latour underst). Problemet är just nu bara att jag är ovanligt likvid, och är inte helt säker på hur jag ska placera mina pengar för bästa effekt...Det skaver lite!

I ÖVRIGT ÄR EKORRHJULET verkligen igång! Det är träning i pool med en PT två gånger i veckan (innan jobb, rätt skönt), det är jobb, hund, häst och MATLAGNING. Min kost som numera är sockerfri, spannmålsfri och "mejerifri" (word?) tar tid, men jag har börjat komma in i det ganska bra. Det är bara det att man måste handla rätt ofta, för det är mycket grönt i kosten, som lätt blir dåligt. 

MEN, DET KÄNNS SKÖNT ÄNDÅ! Jag trivs på jobbet, med människorna. 
Det får vara bra så, just nu.




Jag, hantlar, en PT och en pool...varje tisdag och torsdag!



11 kommentarer:

  1. Två Månadslöner19 augusti 2021 kl. 13:28

    Fina köp och sälj tillfällen! Det är inte ofta man lyckas :) Ibland vill jag också sälja allt och invänta krasch, men men... man vet ju inte hur det blir sen.

    SvaraRadera
  2. Nä, jag vet, det är ju supersvårt! Dessa köp och sälj var ju mest tur, Svolder köpte jag på botten i Corona-kraschen och sedan började den gå spikrakt uppåt! Med övriga bolag är det svårare...

    SvaraRadera
  3. Jag är helt hopplös när det gäller att sälja. Det dröjer oftast inte länge förrän det börjar gå upp rejält när jag har sålt.
    Härligt att det går bra med dina nya matvanor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det nog för de flesta...det här var som sagt bara flyt :-).

      Ja, det går bra än så länge! Nu ska jag baka paleo-frallor och hoppas att det inte smakar mandelkubb som allt annat :-D.

      Radera
  4. Riktigt snyggt med bra tajming där! Du kan ju alltid investera lite extra i ditt favoritbolag i portföljen som börjar på "R" ;)

    Grymt jobbat med kosten och träningen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, nja...R-bolag avvaktar jag med :-).

      Tack! Men ju längre tiden går, desto lättare blir det faktiskt. Kanske inte så förvånande, men skönt i alla fall!

      Radera
  5. Snygga bilder, nästan inramning på dem känner jag! ;-)
    Skönt att vara igång med vardagen igen och kul med träningen. Tycker alltid att det ser kul ut med vattenträning.

    Trevlig helg!
    Kram Fumlan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jag ramar in dem tillsammans med resultatlistan för OS-hoppningen :-).

      Ja, om man bortser att badmössa gör att man känner sig som Agda, 85, så...är det faktiskt rätt kul! Och betydligt jobbigare än jag trodde det skulle vara :-).

      Kram!

      Radera
  6. Svar
    1. Ja, fast man kan ju dricka laktosfri mjölk, och jag dricker ju inte sådan heller...så mejerifritt i sin helhet tänker jag :-)

      Tack ;)

      Radera
  7. Jag har många lyckade köp i dagsläget. Men inga lyckade sälj. Det kan ju inte bli ett lyckat sälj förrän man har sålt. Därtill...om det var ett lyckat sälj eller inte vet man först efter några år.

    Historiskt har jag däremot många lyckade sälj som jag numera, 5 år senare, insett att det var inte alls bra att sälja.

    Lokala och globala max-/minpunkter är matematiska termer.

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...