Ekonomiska mål

lördag 10 juli 2021

Skuldfri!

DET VAR EN LÅNGSAM och nervkittlande process. MEN, efter en vad det visade sig en smart strategi från mäklarens sida så var det tillslut inte mindre än 6 budgivare som "gjorde upp" om min fina lägenhet, och köpeskillingen översteg vida mina förväntningar! Ungefär 300.000:- mer än vad jag hoppats på blev det, vilket innebär att jag kan boosta mitt ISK rejält under hösten. Det känns helt fantastiskt och jag är oerhört tacksam för den möjligheten!

MED DET SAGT SÅ KAN JAG OCKSÅ säga att jag är 100% skuldfri med exakt NOLL kronor i lån. Sedan får man säga vad man vill om att det är "bättre" att ha bostadslån och investera pengarna på börsen, men eftersom min sambo inte gillar den idén så var detta vår kompromiss. Bort med alla lån! Det är en oerhörd trygghet att veta att man sitter säkert i båten även om räntorna skjuter i höjden! Det är inte klokt vad priviligerad jag är!

SÅ NU TAR JAG VÄLBEHÖVLIG semester och lämnar er därute.
Hoppas ni får en underbar sommar med sol, bad, glass och jordgubbar!



Ett litet steg för...typ ingen?
Nä, ett stort steg för de flesta!

15 kommentarer:

  1. Men det är ju fantastiska nyheter!!! Stort grattis till en bra affär och en tryggad framtid! Förstår att det känns gött!

    Ha nu en riktigt härlig semester. Höga kusten låter ju inte fel. Ta några steg för mig också! Och vila mycket!

    Kram Fumlan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, det känns toppen :-). Man kan ju inte ens klaga på semestervädret!

      Vila ska jag göra. Och läsa böcker! Är redan inne på jag vet inte vilken i ordningen. Semester = läsa tycker jag.

      Kram!

      Radera
  2. Vad kul! Både med lägenhetsförsäljning och skuldfrihet! Betyder ju att boendekostnaderna blir väldigt låga framöver, och det är ju också bara för sparande och framtida FIRE.

    Ha en bra sommar//Mvh FBM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det så! Därför går det fortare mot FIRE nu, med hyfsad lön och låga boendekostnader. Det är en fin ekvation :-).

      Detsamma till dig!

      Radera
  3. Stort grattis.
    Jag tycker att skuldfrihet är en av de största man kan uppnå, samtidigt som det är grovt underskattat. Jag är också skuldfri och har inga planer på att återvända till snaran. Hatten av för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är benägen att hålla med!

      Hatten av för oss båda :-)

      Radera
  4. Bra jobbat! Tror fler skulle må bra av att betala av sina lån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!! Det tror jag också, men många verkar inte tänka så...

      Radera
  5. Stort grattis till bostadsaffärerna och skuldfriheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar och bockar! Det känns skönt som sagt :-)

      Radera
  6. Wow helt otroligt!! Vad roligt! Glöm inte besöka skåne under semester, finns många fina ställen :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!

      Ja, Skåne är fint! Vi är faktiskt där ganska ofta, men vi får se om det hinns med i år...

      Radera
  7. Stort grattis och fantastiskt härligt att vara skuldfri!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamän! Det är supernice :-)

      Tack snälla du!

      Radera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...