Ekonomiska mål

tisdag 20 april 2021

Årets mål uppnått

EFTERSOM BÖRSEN BARA FORTSÄTTER uppåt så nådde jag årets mål redan förra veckan och har inte riktigt funderat på ett nytt. Det känns som det bara måste komma en dipp "snart" (när det nu är), och jag har börjat förbereda mig för det så smått. Jag sålde mina Sdiptech-aktier när kursen steg över 400:-, precis som jag sagt att jag skulle. De pengarna sitter nu och bidar sin tid och inväntar nya projekt att jobba för. Men just nu avvaktar jag, och möjligen blir det köpläge framåt sommaren om inte förr.

INVESTOR SÅLDE JU GRAND HOTEL och några andra hotell nyligen. Jag har egentligen ingen åsikt om den saken, men jag tyckte det var lite coolt att just Grand ingick. Jag älskar Cadierbaren på Grand och brukar ta ett glas bubbel där vid högtidliga tillfällen. Tidigare har jag kunnat tänka att jag ägt stället, bara pyttelite, men nu blir det alltså Wallenberg i ny tappning som tar över. Och vad jag vet ingår jag inte i den sfären...

NI KANSKE MÄRKT att jag inte längre uppdaterar bloggen lika ofta som tidigare? Det har med hälsan att göra kan jag meddela. Som jag gnällt om tidigare så har jag ju under en längre tid lidit av problem med rygg/höft/ben. Efter galet många undersökningar, mediciner, fysioterapeuter, naprapater och annat har jag på eget bevåg satsat hårt på lite mjukare metoder (hårt på mjukare metoder, det blev kul :-)). Jag har helt lagt om kosten till socker- och mjölfri, jag kör nyttiga juicer och är stammis hos hälsokosten. Något måste man ju prova!

DET BÄSTA ÄR DOCK att jag får massage av en jätteduktig tjej 1-2 gånger i veckan. Hon tar hand om varenda mini-muskel i min kropp och får smärtan att ge med sig lite varje gång. Dyrt tänker ni? Nope! Vi byter nämligen tjänster med varandra! I gengäld är jag hennes handledare under tiden hon tar körkort, och jag övningskör med henne två gånger varje vecka. Är inte det win-win så säg!?

DEN "NYA LIVSSTILEN" tar dock rätt mycket tid. Det ska förberedas, ätas rätt, vilas, badas, åka till massören, mediteras och grejas. Så bloggen har blivit lite nedprioriterad. Detta är dessutom sista veckan på mitt nuvarande jobb, sedan kommer jag börja arbeta heltid igen. Om jag hinner med att blogga alls då blir till att se...

HOPPAS NI ALLA MÅR FANTASTISKT i vårvärmen!
Vitamin D kan vi alla ha nytta av.



Dinner is served!

10 kommentarer:

  1. Det är ju svårt att lägga om kost! Jag har själv gjort några kostjusteringar det senaste decenniet, både för att äta nyttigare och för att mina uteluncher försvann och jag har haft det väldigt svårt att få till en balans. Oftast leder det på kort sikt till att jag äter för lite (man måste äta 15 kg gurka om dagen för att få i sig 2 kcal!) och då jag nog inte har så många reserver att ta av så brukar jag bara bli trött och vilja sova. Tills jag ätit upp mig igen.

    Man kanske kan gifta in sig i Wallenbergssfären. Vem är den där Alice som alltid dyker upp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, balansen är svår! Jag försökte ju fasta enligt 8/16-metoden, men det slutade med viktuppgång och extrem trötthet. No more fasta för mig!

      Men tack Daniel, det är ju ett utmärkt förslag med att gifta sig! Tror jag...?

      Allt gott :-)

      Radera
    2. Det visade sig att Alice Wallenberg dog 1957 så planen har redan stött på problem.

      Radera
  2. Det blir ju lite som att tappa sina kompis om du försvinner. Lustigt att man fastnar för vissa bloggare och man tycker sig nästan känna dom. Med det sagt så hoppas vi fortsatt kunna följa dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag veeet! Det är lite därför jag inte vill sluta heller, man har ju halva sitt "umgänge" här!

      Stort tack för din snälla kommentar! Jag slutar inte just nu iaf! :-)

      Radera
  3. Grattis till att ha uppnått årets mål! :-)

    Starkt att lägga om kosten. Jag vet inte om du äter kött, men jag vet att förr rekommenderade man reumatiker att utesluta kött. Nu är du inte reumatiker, vad jag vet, men om du behöver en plan B så kanske det kan vara en idé.

    Perfekt med utbyte av tjänster, win-win indeed!

    Ta hand om dig!
    Kram Fumlan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-). Mest börsens förtjänst dock ;)

      Jag äter inte rött kött, men ska skärpa mig ytterligare ett snäpp med mjölkprodukter och annat. Det är svårt dock! Särskilt mjölet, jag älskar bröd!!

      Detsamma till dig :-)
      Kram!

      Radera
  4. Lycka till på det nya jobbet, det fixar du galant! ;) Ser fram emot att höra mer om den!

    SvaraRadera
  5. Underbart att du uppnått målen! Ja, det är verkligen kul att titta in i sina investeringskonton nu.

    Härligt även med den nya hälsosamma livsstilen. Hur går dina tankar om fruktos, alltså sockret från all frukt. Bara lite nyfiken :-)

    Heja dig och all lycka till!

    Tusen tack för dina kommentarer hos mig.

    Kramen,

    Anneli

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...