Ekonomiska mål

fredag 4 december 2020

Hur grått kan det bli?

REGNET VRÄKER NER utanför mitt fönster. Jag är inte tokförtjust själv, men det är ingenting mot lilla (nåja, numera 10 kg) vovven som gömmer sig under soffan om man så mycket som nuddar vid kopplet i hallen. Man får snällt locka fram henne med korv, bära henne ner till parken, låta henne kissa och sedan springa hem det fortaste man kan. Så det blir inomhusaktivering i dag för lilla fröken. Samt kloklippning!

BÖRSEN HAR GÅTT NER LITE, och framför allt dippar Latour och Eolus Vind. Så oerhört passande att det var just i dessa bolag jag plockade hem lite vinst förra veckan! Jag sålde också av lite Boliden igår efter min egen regel kring bolaget: Köp ALLTID under 200, sälj ALLTID över 300. Enkelt, inte sant!?

DET NÄRMAR SIG JUL och jag måste erkänna att jag gör med den som allt annat: Ställer in. Nja, inte riktigt, men med tanke på att jag jobbar i princip hela julen och att vi kort därefter flyttar så lägger jag inte ner någon energi på julstök i år. Jag har rotat fram två adventsljusstakar och köpt röda blockljus, och på den nivån får julen bli i år. Möjligen kokar jag lite knäck.

JULKLAPPARNA är jag i princip redan färdig med. Jag har inte så många att köpa till ändå, och dottern vill ju mest ha pengar. Sambon får några smågrejor, och så en trisslott till svärmor. Jag är inte den som älskar att trängas i affärer, och särskilt inte i dessa tider. Nåja, nu har jag ju redan haft min släng av Corona, men ändå. Gillar´t inte!

EN ENKEL UPPDATERING FRÅN MIG!
Önskar er alla en trevlig helg!



Egentligen gillar jag julen, men i år kan den kvitta...
Dessutom spar man pengar! :-)


10 kommentarer:

  1. Undrade just i morse när vi skulle få läsa ett litet trevligt inlägg från dig igen. Är alltid lika kul :) Smart att sälja av lite innan det dippar .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack!! Med så snälla kommentarer kommer jag ju aldrig kunna lägga ner bloggen ju...

      Allt gott till dig!

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) lösning och botemedel mot all sjukdom
      3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Döden
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Skönt att höra att du mår bra (bättre)./Hea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bättre, men fortfarande matt och seg, hostan är kvar och jag har en märklig klåda...Corona är banne mig ingen lek!

      Ha det fint!
      /Louise

      Radera
  3. Vilka roliga bilder jag fick i huvudet av din beskrivning av hundkisseriet. :-)

    Förstår din likgiltighet gentemot julen, hade kanske drabbats av samma state of mind om det inte varit för barnen. Så länge de bor hemma ska det pyntas. Har iofs dragit ner på antalet tomtar, får skylla på 8-tomteregeln.

    Kul med vinsthemtagningen, grattis till bra tajming! En rolig grej apropå Boliden, jag minns när jag köpte mina första aktier i dem. 2018 och kursen gick under 200:- Osäker som jag var kikade jag runt lite efter bekräftelse på att jag gjort rätt och så läste jag någonstans just det du nu skrev, köp under 200 och sälj vid 300. Det satte sig och jag kände mig lättad. Jag hade för mig att det var en tjej som låg bakom visdomsorden och så var det du. ;-)

    Hoppas att du får en skön helg!
    Kram Fumlan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med barn hemma så förstår jag självklart att det ska pyntas! Vi är ju en del på landet, och där har vi lite pynt, samt julgran. Så lite fint har vi faktiskt :-).

      Ha ha, bra att kunna ha enkla köp- och säljregler kring vissa bolag :-).

      Radera
  4. Hej!

    Snygg tajming med Latour etc! Jag är nog också mer eller mindre klar med julklapparna, det får bli lite trisslotter här också till mina äldre släktingar, sedan är jag klar :)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med enkla julklappslösningar :-)

      Detsamma till dig!

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...