Ekonomiska mål

måndag 21 december 2020

God Jul med ett rim

VI HAR LÄNGE PRATAT OM att inte ha skärmar i sovrummet. Eller mest jag kanske, men sambon har åtminstone vid något tillfälle hummat lite medhållande. Men så har han skyllt på det klassiska, att man "måste" ha mobilen eftersom man använder den som väckarklocka. Men eller hur!?

NO MORE! Nu har jag köpt en riktig väckarklocka, utan någon annan funktion än klocka - som kan väckas. I snygg retro-style. Så i det nya huset blir det typ polistejp och en stor fet "NO DEVICES" över sovrumsdörren tills han fattar galoppen. I alla fall, tyckte jag fick till ett riktigt skojigt rim på julklappen. 

(Tänk på sången "nu är glada julen slut, slut, slut" och sjung:)


Nu är gamla tider slut slut slut
Alla skärmar kastas ut ut ut
För till nästa år min vän
Ska vi hitta vårat zen
För det har vi lovat!


HOPPAS HAN INTE LÄSER HÄR NU, men det tror jag inte. Han har nog inte läst här sen i mars, så intressant är jag!? Nåja...Rimmet ändå, lite bra!? 

IDAG KÖPTE JAG NÅGRA JULKLAPPAR till mig själv också: 25 Essity och 5 Investor. God Jul Louise! Börsen surnade lite och eftersom jag inte vill ha kontanter på ISK över årsskiftet så var det dags att skotta in det sista kolet för året i pengamaskinen.

OM JAG INTE HINNER SKRIVA MER innan jul, vilket jag nog inte gör eftersom jag jobbar dubbla pass ända in i kaklet så vill jag bara säga: 

GOD JUL!


Ta hand om er!

6 kommentarer:

  1. God Jul till dig med! Så bra rim tycker jag. :-D När jag fick en gryningslampa var det en stor lättnad att kunna stänga av mobilen varje kväll. Jag har förvisso väldigt litet med öppen planlösning hos mig, men att ha mobilen i köket istället för i sovrummet (tre meter bort) gjorde stor skillnad på nattsömnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi får hoppas att detta har positiv effekt nu. Är själv lite rädd att släppa mobilen på kvällen, men jag ska börja läsa böcker igen (gör det periodvis även nu), då saknar man inte mobilen på samma sätt!

      Radera
  2. Vilken underbar present och vilket underbart rim! Jag har försökt övertala frugan med samma upplägg, men hon anger att hon använder mobilen för att läsa innan hon somnar :)

    God Jul - Hoppas att ni får en fantastisk jul och härliga dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, vi får väl se om den uppskattas :-).

      Ge frugan en bra bok ;-).

      Tack detsamma!!

      Radera
  3. Grymt rim verkligen, du platsar ju i vilken rimstuga som helst! :-)
    Bra julklapp också, med den dåliga ursäkten kan han inte annat än att spela glad och köpa läget!

    God Jul och stor Julkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara bra att ha som extrajobb (timanställning ;-)).

      Tack och julkramar tillbaka!

      Radera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...