Ekonomiska mål

fredag 18 december 2020

Börsen går bra och annars är det sådär

STRESSNIVÅN ÄR HÖG och det märks i min vardag. Idag när jag gick ut med hunden hände det en liten incident till exempel. Eftersom jag vet att jag är stressad så hade jag fokuserat på att INTE låta det gå ut över min stackars hund, så jag hade proppat fickorna fulla med godbitar för att kunna öva vardagslydnad, främst vid hundmöten.  Det är många hundar i parkerna häromkring så det finns många tillfällen att öva, och för mig är det extremt viktigt att min hund fokuserar på mig på promenader i stället för andra hundar. Så när vi möter en hund kallar jag alltid in min egen på vänster sida och avleder med godis och beröm. Enkelt och effektivt.

DÄREMOT ÄR DET VISSA hundägare som inte kan respektera detta, utan släpper fram sina hundar till min TROTS att jag tydligt markerar att jag inte vill att våra hundar ska hälsa. Jag tycker det är så sjukt dåligt, och vanligtvis brukar jag blänga eller möjligen slänga ur mig nån kommentar. Men idag tog jag det ett steg längre när en man med en svart labrador lät sin hund fara fram till min bakifrån, efter att vi passerat på ett bra vis. Trots att han såg att jag tränade min hund!

JAG BLEV FLY FÖRBANNAD och mycket av min stress kom ut i en redig utskällning om hans sanslöst dåliga sätt. Shit alltså, jag kände inte riktigt igen mig själv där. Mannen stod rätt tyst och började dra med sin stretande hund bort, och jag skakade av ilska hela vägen hem. Usch!

NEJ, DET ÄR LITE MYCKET NU. Men, till er som vill veta så kan jag berätta att jag höll mitt löfte till mig själv och har pratat med min chef om att jobba mindre efter årsskiftet. Hon är också stressad, men hon tog det bra och sa att det var okej. Detta var i måndags, och i tisdags sa min kollega upp sig...och fastän jag tyckte synd om chefen så var jag glad att jag redan hunnit säga till henne om mina egna önskemål INNAN kollegan gav sitt besked.

NU HAR JAG BARA NÅGRA få arbetspass kvar, men tyvärr har jag sedan tidigare sagt ja till två extra kvällar, och det ångar jag nu. Men å andra sidan kommer lönen i december bli riktigt bra, och det är ju positivt i alla fall! Då kan jag spara lite som jag kan leva på under januari och februari. Eller investera såklart!

FÖR BÖRSEN GÅR BRA NU! Min portfölj är på ATH idag, och bäst av alla bolag går Sdiptech som trots mitt ganska skrala innehav har gett mig bäst avkastning av alla bolag jag äger (kanske i konkurrens med Eolus Vind, få dubbelkolla fakta där). Jag tackar och tar emot!

JAG HOPPAS NI ALLA FÅR EN UNDERBAR HELG!
Spring inte i affärer och trängs!



I min familj är det inte hunden som skäller, det är jag...


4 kommentarer:

  1. Vilken himla tur att du hann först till chefen! Skönt också att kunna börja räkna ner till ledighet, ska ni va nåt på landet över jul?

    Känner igen frustrationen man får av folk som saknar hyfs, hur svårt kan det va liksom?

    Kram Fumlan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns verkligen skönt! Nu är jag bara schemalagd t.o.m. 8 januari, efter det så ska jag gå ner lite i tid. Så det blir bra hoppas jag!

      Ja, vi ska till landet! Jag jobbar ju den 23:e, men åker till landet över julafton och ett par dagar därefter! Ska bli skönt!

      Hoppas du har en bra helg!
      Kram.

      Radera
  2. Även om man inte är helt ekonomiskt fri är det ändå en väldigt stor frihet att ha ett större sparkapital. Hoppas att du får en skön julledighet också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är obeskrivligt skönt! Tack detsamma!

      Radera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...