Ekonomiska mål

tisdag 13 oktober 2020

Jobb, jobb, jobb...

 JAG HAR JOBBAT GANSKA MYCKET den senaste veckan, och kommer göra det även kommande vecka. Jag har nämligen jobbat hela helgen, 32 timmar. Samma sak kommande helg. Det är intensivt och man blir rätt trött, men det är ganska kul också. Annorlunda.

IDAG JOBBADE JAG UTOMHUS. På min arbetsplats odlar vi mycket i trädgården, både grönsaker och blommor. Idag skördade vi årets sista morötter, och de var enorma i storleken! Vi skördade även prydnadspumpor, sallad och kål, samt plockade vackra blombuketter. En mysig höstdag helt enkelt!

DET ÄR I ÖVRIGT mycket planering och logistik inför kommande födelsedagar. I princip alla i vår familj fyller år under hösten, och i år är det flera som fyller sådär läskigt jämt. Så det ska planeras och fixas rätt mycket, vilket är kul, men lite bökigt också. Egentligen skulle vi ju alla rest till Sydafrika, men Corona ville annorlunda.

JAG OCH MIN SAMBO kollade på dokumentären "The social dilemma" igår. En ganska typiskt amerikansk dokumentär, men den hade helt klart sina ljusglimtar. Det är ganska viktigt att bli påmind om sitt eget användande av sociala medier ibland tror jag. För även jag kan fastna, även fast jag inte tycker jag är särskilt "beroende". Jag försöker dock att påtagligt sitta mindre vid dator och mobil när jag är ledig. Därav färre inlägg på bloggen också. Jag har dessutom inte mycket spännande att skriva om för tillfället :-).

JAG BJUDER PÅ NÅGRA bilder från jobbet idag!
Roligare än så blir det inte.





Det är lyxigt att få arbeta utomhus!

3 kommentarer:

  1. Men vad härligt det ser ut! Lyxigt att få ägna sig åt sådana sysslor och få betalt för det! :-)

    Ta inte på dig för mycket bara, tänker både på stress och höft. Som du var inne på i ditt förra inlägg är det lätt att göra det, speciellt om man ser att andra sliter ont. Du måste ju hinna sitta framför brasan på landet och dricka vin också! ;-)

    Kram Fumlan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just nu är jobbbet en bra mix av utomhussysslor och administration (så jag kan ha med hunden). Jätteskönt!

      Jag ska fortsättningsvis inte arbeta fler helger under hösten, och i vår blir det max en gång/månad. Sedan är jag alltid ledig fredagar, så det blir sköna helger på landet för vila och återhämtning.

      Tack för din omtanke!

      Radera
  2. Det låter riktigt nice att spendera stora delar av jobbdagarna utomhus :)

    Jag håller med om dokumentären; bra påminnelse men mycket som är känt sedan tidigare.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...