Ekonomiska mål

måndag 27 april 2020

Jag - en odlare!

VARJE ÅR TÄNKER JAG ATT JAG SKA SÄTTA eller fixa några tomatplantor till balkongen. Varje år glömmer jag det/kommer på det för sent. Så av den anledningen blev jag väldigt glad när en vän till mig undrade om jag ville ta några av hennes plantor. Det enda jag skulle göra var att plantera om plantorna i större krukor, och sedan ha dem inomhus någon månad till innan de skulle få flytta ut på min balkong.

SÅ JAG ÅKTE TILL PLANTAGEN för att köpa jord, lite lecakulor och stora krukor. Sedan var gratisplantorna helt plötsligt uppe i 600:-! För jäklar vad det kostar att köpa trädgårdskrafs! Sedan kom jag på att jag lika gärna kunde köpa papperskorgar i plast från IKEA, de kostar 10 kronor styck i stället för plastkrukor hos Plantagen som börjar på 149:-.

SÅHÄR FINT BLEV DET I ALLA FALL! Och för den som undrar så är kaveln ett perfekt fastkilat stöd för plantan som inte hade någon blompinne att luta sig mot :-).



Plants with a view!

6 kommentarer:

  1. Jättefint! Hoppas det växer på bra nu! :) Vi ska börja snart att plantera ute när det blir varmare under nätter.

    SvaraRadera
  2. Tips är att köra Bauhaus eller Ekohallen för jord och kanske IKEAkrukor eller begagnade krukor för att hålla kostnaderna nere.

    Oavsett är odling göttigt och det ser fint ut! Heja!

    SvaraRadera
  3. Tips att sätta något mellan krukorna och parkettgolvet - så att du inte får några problem med fukt från krukorna som kan lämna märken efter sig på trägolvet.
    Better safe then sorry som de säger i väst.

    SvaraRadera
  4. Det där kommer att bli så bra! Jag är inte någon vidare odlare men dessa tider har fått mig att börja tänka om. Man skall nog sträva efter att vara mer självförsörjande, inte bara ekonomiskt utan även vad gäller mat. Hoppas plantan växer och ger en bra skörd!

    Kramen, Anneli

    SvaraRadera
  5. Jag vill använda detta tillfälle för att tacka en man som heter Dr Ajayi, han är en stavskärare som hjälpte mig att få tillbaka min man efter att vi hade varit separerade i ett år. Jag får veta om stavskärmaren genom ett vittnesbörd om en kvinna som heter loreta som hon förklarade hur stavspelaren Dr Ajayi hjälpte henne att vinna tillbaka sin fästman efter att ha kastat en kärleksförtrollning för henne, jag vill verkligen ha min man hemma så jag bestämde mig för att ge Dr Ajayi ett försök jag nådde honom på whatsapp och förklarade mig själv för honom, sa han mig vad jag behöver göra, jag följde hans instruktioner och till min överraskning efter ungefär en vecka av den stava som min man ringde mig efter ett år med att inte prata med varandra och ber om ursäkt berätta för mig att han kommer hem igen att han inte vet vad som kom i honom och just nu lever vi ett lyckligt liv tillsammans. Om du behöver hjälp av en stavhjul för någon form av stavning rekommenderar jag Dr Ajayi, kan du kontakta honom på Viber eller WhatsApp-nummer: +2347084887094 eller e-post: drajayi1990@gmail.com

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...