Ekonomiska mål

lördag 7 mars 2020

Veckans köp och träning

JAG HAR FORTSATT HANDLA under veckan, efter att ha fyllt på kassan med de 46.000:- jag fick i innestående semesterlön. Jag har köpt hela 2 aktier i Investor, och utöver det fyllt på i befintliga innehav såsom Boliden (193:-) och Resurs (50:-).

DET BLEV ÄVEN ETT NYTT INNEHAV i veckan, nämligen Securitas. Jag tror att den typen av bolag har en bra framtid, och priset på Securitas föll i mitt tycke omotiverat mycket. Då slog jag till! Ska bli spännande att följa bolagets resa nu.

JAG HAR ÄVEN BÖRJAT MED LITE MER träning. Tuffare träning. Kort sagt så har jag börjat med ett styrkeprogram som fortlöper i åtta veckor, med fokus på bålstabilitet och höfter. Samt lite annat smått och gott, allt i syfte att bygga upp min kropp och få den stark nog för löpning igen. Detta medför dock att jag är uppbokad ganska stor del av min tid (jobb, stall och så detta träningsprogram), och jag måste planera noga för att hinna med allt.

EFTERSOM träningen är rätt tuff och det är många pass att utföra på en vecka, så behöver kosten anpassas därefter. Det betyder både äta rätt (men jag är rätt duktig med det ändå, så inget som är helt nytt på den fronten), men också att äta MER och OFTARE. Det i sin tur betyder planering, och det är en smula tidskrävande kan jag tycka. Samtidigt är jag tokpeppad på detta nu, jag gillar ju träning och har känt mig som en slö soffpotatis sedan i höstas.

DET ÄR UNGEFÄR så mycket jag hinner skriva.
För nu ska jag åka och storhandla inför veckan :-)


Mycket mellanmål blir det!

4 kommentarer:

  1. Vilket inspirerande inlägg! Det låter toppen med träningen. Kör hårt och ser framemot att följa din träning! Mot LL :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar. Kommer satsa järnet! :-)

      Radera
  2. Mycket träning o inköp här med :) börjat i springgrupp utöver den andra träningen. Ska väl äntligen få till att få lite fart i de här små korta stabbiga benen. Lycka till !

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...