Ekonomiska mål

måndag 16 mars 2020

Kort om träning och fler köp

IDAG KUNDE JAG INTE MOTSTÅ ATT KÖPA:

13 Investor (374:-)
10 Latour (112:-)
5 ICA-gruppen (338:-)
10 Axfood (167:-)
10 SHB (75:-)
10 Resurs (39:-)

Hade lagt in köporder på fler Resurs under 36 kronor, men den gick aldrig igenom :-). Försökte även få igenom SEB till en låg peng, men var för sen på den bollen just för dagen.

MED DESSA KÖP har jag extremt lite buffertpengar kvar. Men nu ramlar det snart in lite utdelningar, Axfood är först ut. Hoppas på att kunna återinvestera dem och sedan får kommande löner bygga upp bufferten igen. Belåning av portföljen är ju inte min grej, och kommer troligen aldrig bli heller.

MIN CHEF KOM IN till mig idag och ville ha genomgång. Inte av arbetsuppgifter dock, utan av Avanza :-). Han undrade försynt vilka bolag jag kunde rekommendera honom att köpa också, men jag var iskall och gav såklart inga rekommendationer i konkreta termer. Dock gav jag honom en resumé av min egen filosofi.

NU SKA JAG BEGE MIG UT för veckans första träningspass. Det är fullt upp med träning och kostplanering, så jag hinner inte så mycket annat känns det som. Igår fick hästen följa med på ett pass också, det var riktigt skoj :-). Det är kul att vara igång igen, och kul att min sambo hänger med på kosten jag bestämmer också. Alltid lättare när man är två!

PÅ BOSTADSMARKNADEN märker man dock inte av Corona-effekten alls. Lika galet som vanligt efter söndagens visningar.
Men kanske vänder det där också?


Strax jag i löparspåret!

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Väldigt fina köp där. Jag köpte lite SHB idag också :) Är du tillbaka i löparspåret nu? :) Det är great news!! Hur ser kosten ut?

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Ja, och det verkar bli liknande köp idag. Bortsett Axfood, livsmedelsbolagen verkar ha fått uppsving. Åtminstone i skrivande stund...

    Jag är tillbaka i löparspåret, men springer inte så mycket ännu. Men mina rehabprogram är utformade så att jag inte behöver gå till gymmet, utan jag håller till i spåret, hemma eller i närliggande utegym. Kör lite intervaller (tabata), med utfallssteg och snabb promenad bland annat. Löpningen kommer dock snart igen. Har fortfarande problem med vänsterbenet, men det blir åtminstone inte värre av träningen, så jag kör på bäst det går. Kosten är inget avancerat egentligen. Inget socker, vällagad mat och mellanmål. Men det ska ändå handlas, lagas så man får matlådor, och så ska man komma ihåg mellanmål till jobbet. Så det tar lite tid, men är inget svårt egentligen :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste en rapport från en livsmedelsaffär i USA som sa att deras omsättning hade gått upp med ungefär 400%. Det är antagligen temporärt medan folk bygger upp större förråd hemma. När det är gjort så borde försäljningen bli normal igen.

      Radera
  3. Intressant att nedgången inte bara skrämmer bort de om är obekanta med börsen utan även lockar in några. Jag hoppas de inte bränner sig för det finns minsann alltid utrymme för att gå ner 10% till.

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...