Ekonomiska mål

tisdag 3 december 2019

Nuläget i portföljen


Såhär ser det ut per dagens datum, fördelningen mellan allt som finns i portföljen. Just eftersom det speglar "allt", så blir det väldigt rörigt och svårt att tyda. Det man kan se är dock att Indexfonder väger tyngst med ca 22%. Av enskilda aktieinnehav är Investor störst med nästan 11%, och det är det enda enskilda innehavet som väger över 10%. Dessutom kan ju Investor nästan anses vara en aktiefond ;-).

Xact Högutdelande ligger precis efter Investor med 10,6%, sedan är det räntor, övriga aktiefonder och i fallande skala Latour, BillerudKorsnäs, Eolus, Lundbergföretagen, SHB, SEB, Atrium Ljungberg, SCA, Meltron och Boliden.

Jag har faktiskt lite kassa som inväntar köpläge också, men det redovisas inte här.

Ja, det var faktiskt det enda jag ville säga idag.
Imorgon är det en ledig onsdag :-)

2 kommentarer:

  1. Fin portfölj! Har du någon särskild favorit kring de globala indexfonderna samt vad ingår i räntesparandet (typ Nordax eller Collector)?

    SvaraRadera
  2. Tack! Avanza Global och Länsförsäkringar Global Indexnära är ungefär lika gällande avkastningen. Sedan är det en räntefond som ligger (dumt nog) i min ISK...

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...