Ekonomiska mål

söndag 22 december 2019

Julgran 2019

SÅHÄR BLEV DEN I ÅR, GRANEN. "Lite fattigare än förra året" var vårt gemensamma utlåtande, men ändå fyller den sin funktion och lyser upp i hörnet där den står. Den fick sällskap av mammas stora trä-tomte, som stått på hennes balkong i många år. När hon gick bort i våras så fick den följa med mig hem, och här passar den ganska bra. Under granen står två troll som kommer från min farmor och farfar, och julgransmattan är broderad av min mamma det året hon gifte sig. Jag älskar gamla prydnader som har betydelse och mening för en själv!

JAG VAR DOCK TVUNGEN ATT KÖPA NY JULGRANSBELYSNING i morse. Tyvärr hittade jag inte min, trots att jag inte kan komma ihåg att den gick sönder förra året! Som tur var hittade jag dessa ljus med batterier för halva priset på Bauhaus :-).

NU SKA JAG FORTSÄTTA JULSTÖKA, har just gjort mandelkola med schweizernöt, och det måste bli klassisk chokladkola också. Utan chokladkola, ingen jul!

SÅ, OM VI INTE HÖRS INNAN JULAFTON:




God Jul!

5 kommentarer:

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...