Ekonomiska mål

fredag 29 november 2019

Veckorna går fort

DET ÄR BÄST ATT JAG SKRIVER NÅGOT IDAG, för sedan kommer helgen rusa i väg och jag kommer inte ha tid att sitta vid datorn :-). Det är en helg jag ser fram emot, trots att jag är trött och även behöver lite återhämtning. Dock ser det äntligen ut att kunna bli lite sol, och det skulle vara både fantastiskt och bra för humöret!

IGÅR VAR DET JULBORD MED JOBBET. Jag höll mig borta från alkohol och var hemma innan 23 på kvällen, så det var helt okej. Ganska trevligt uppstyrt får jag säga, och trots att mina arbetsdagar är sega och trista är det ett bra gäng kollegor såhär när det är sociala evenemang.

IDAG BÖRJADE DAGEN med ett tandläkarbesök. Det var måttligt kul att ta sig i väg i snöstormen tidigt i morse, men väl på plats blev jag väldigt bra mottagen och tandläkaren var jätteduktig! Jag är en smula obekväm hos tandläkaren vanligtvis, men den här fick mig att känna mig trygg. Jag passade även på att fråga henne om blekning. Jag vill gärna bleka tänderna, men när jag provade för ett antal år sedan var det fruktansvärt smärtsamt! Nu fick jag tips om ett mildare blekmedel, och dessutom får jag gå till tandhygienisten innan blekningen för att få ett lager skyddande flourlack på tänderna. Så jag ska faktiskt testa detta om någon vecka, som en julklapp till mig själv :-).

IKVÄLL SKA JAG OCH SAMBON SE "Playing with FIRE". Jag har tjatat, och eftersom det är min födelsedagshelg så lovade han att vi kunde se den ikväll. Jag ska försöka att inte ha för höga förväntningar eftersom det lätt kan bli fel, men jag ser ändå fram emot att se den. Om inte annat som omväxling mot annat trams som jag kollar på.

IMORGON BLIR DET ÄVENTYR HELA DAGEN. Men jag vet inte vad det innebär, för det är tydligen en överraskning :-). Jag har fått en packlista dock, så jag antar att både fysisk utomhusaktivitet och finare middag står på agendan. Blir skoj! Jag tillhör den sortens person som älskar överraskningar, trots att jag har kontrollbehov gällande mycket annat i livet.

PÅ SÖNDAG BLIR DET TVÅ VISNINGAR. Vi är även med i en budgivning nu, men eftersom vi inte direkt älskar lägenheten så drar vi ut på det och kommer inte buda så högt. Med det sagt så blir det antagligen inte heller den vi väljer att köpa.

SÖNDAG INNEBÄR OCKSÅ BESÖK hos barndomskamrater i Uppsala. Adventsfika och skvaller, bra skit! Det blir inte alltför ofta vi ses nu för tiden, så dessa små besök är uppskattade.

EKONOMI I ÖVRIGT DÅ? Har inte gjort så mycket sedan sist. Vet inte vad jag ska köpa helt krasst. Så nu blir det nog att sitta lugnt i båten och se vad som händer runt nyår. Vanligtvis ser vi ju en liten dipp, så vem vet?

Trevlig helg och första advent!


5 kommentarer:

  1. Personligen hoppas jag på en dipp, men det blir troligtvis tvärtom. Har jag lärt mig. Börsen går upp 30% år 2019....OCH antagligen 60% 2020. Men sen faller det !!

    Kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 60% 2020 alltså!? ;-) Gäller att handla på sig nu då :-D

      Radera
  2. Jag trodde 2019 skulle bli -30 typ...men det blev tvärtom. Därför har jag bestämt mig för att 2020 blir ett kanonår på börsen (så kommer det alltså bli tvärtom eftersom jag alltid har fel).

    Men säg inget till nån. Det får vara vår lilla hemlis.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du kommer att gilla filmen. Själv har jag inte sett den ännu och har inte bestämt mig för hur jag ska göra. Önskar dig i alla fall en härlig födelsedagshelg.
    Mvh I-US

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...