Ekonomiska mål

onsdag 7 augusti 2019

Tvångstankar på börsen

JAG HAR NOG EN BOKSTAVSKOMBINATION i någon form. Den märks inte alltid, och aldrig hemma. Men den kan märkas på jobbet och ibland i stallet, på ställen där jag liksom har en annan roll än bara mig själv. Där jag ska prestera något och behöver ha kontroll.

DET KAN TA SIG OLIKA UTTRYCK. På jobbet har jag till exempel två saker som sticker ut:
  1. Jag måste typ ha TOMT i min mailkorg (inkommande) när jag går för dagen, och
  2. Allt på mitt skrivbord (block, linjal eller what-not) måste ligga RAKT i förhållande till något annat, till exempel bordskanten.
De flesta som jobbat med mig vet om detta, och ibland tycker någon kollega att hen är väldigt rolig som rör till allt på mitt skrivbord och så. Fast det kan jag ta, jag har bara en mild kombination :-).

NU HAR DETTA MÖNSTER UPPDAGATS I ETT ANNAT SAMMANHANG. På börsen!

Jag MÅSTE tydligen handla aktier i jämna poster. Alltså minst 10 åt gången. Jag får liksom panik om det inte står 100, 160 eller 280 vid den totala summan.

MARDRÖMMEN vore ju att logga in på Avaza och se:

Handelsbanken: 187 st
Swedbank: 129 st
Atrium Ljungberg: 57 st
Xact Högutdelande: 313 st osv...

(Hur ska det gå med eventuell utdelning som ska återinvesteras!?)

I alla fall, just nu har jag har nu jämna och fina siffror efter att ytterligare en minipost inhandlats i SHB till kursen 85,40 (fast jag inte skulle köpa mer, just precis...)

UPPDATERING I ÖVRIGT DÅ:

Jag sade upp livförsäkringen á 175 kr/månad och tecknar eventuellt en ny för 51 kr/månad (dock inte gjort i skrivande stund). Jag blev positivt överaskad över att den faktiskt var så enkel att säga upp, bara ett mail och så ”tack och hej”. Så har det i min värld inte varit med många andra försäkringar! Nu ska jag bara vägra tänka på hur mycket pengar jag kastat i sjön med den livförsäkringen, men jag får väl anse att den ändå hade en värdefull psykologisk effekt vid tecknandet och en bit framåt.

Uthyrningen av de maskiner som jag skrev om i tidigare inlägg har kommit igång (yay!), om än i liten skala. Maskinen som beställdes förra veckan ligger för utkörning av DHL just nu och är uthyrd första gången fr.o.m. tisdag nästa vecka.

NU RULLAR VI!



Rörigt i hjärnan, men inte på skrivbordet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...