Ekonomiska mål

torsdag 8 augusti 2019

Flow och tacksamhet

JAG ÄR INNE I ETT FLOW NU. Och fast jag hade så många olika tankar och uppslag till mitt nästa blogginlägg kom ordet tacksamhet över mig. Så nu måste jag skriva om det först!

I morse när jag slog upp mina ljusblå gröna ögon så hade mitt antagningsbesked från universitetet kommit. Jag har kommit in på reservplats! Så om några veckor börjar läsa etologi (läran om djurens beteende för den okunnige) via distans på Linköpings universitet.

Jag ringde direkt min HR-chef (min "vanliga" chef har fortfarande semester) och berättade om mina planer på att jobba mindre i höst. Jag var lite orolig för hennes reaktion, men det hade jag inte alls behövt vara! Hon var positiv och önskade mig lycka till, så nu ska bara formaliteterna fixas till. Troligen jobbar jag 80% från och med oktober månad :-).

NÄR JAG SEDAN KOLLADE FB såg jag att en hårsalong sökte modeller för klippning. Pang bom så fick jag en gratis klipptid på eftermiddagen! (Gratis är fortfarande gott!)

Väl hemma igen efter den lyxen satte jag mig i soffan med en kaffe när jag plötsligt fick ett mycket trevligt mail. Det var en kvinna som hittat min blogg och ville göra ett mindre "reportage" om mig och min strävan efter ekonomisk frihet. Hon var vansinnigt trevlig och jag funderar skarpt på att låta henne göra verklighet av sin plan. Jösses så spännande (och så olikt mig!).

SEN KVÄLLEN DÅ! När jag så smått undrade om pengarna trots allt skulle räcka för att att täcka alla utgifter nu när jag ska löneslava mindre. Då får jag ett erbjudande om att hjälpa till med en extra häst i stallet mot betalning!?

VAD HÄNDER??

Positiva tankar föder positiva händelser? Du blir vad du tänker?

SPELAR INGEN ROLL! För nu kommer jag ta en paus från allt i tre dagar och bege mig ut till goda vänner i skärgården. Ska såklart surfa på vågen av positiv energi och försöka landa lite i densamma.

LIFE IS GOOD!

Tacksamhet var ordet!




Ok, lite cheesy, men bjuder på det ;-)

6 kommentarer:

  1. Jag gillar cheesy! Och "tacksamhet" borde varit en av de sju dygderna. Keep up the good spirit!


    Med vänlig hälsning,


    Atlas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!? Tack, ska definitivt försöka!

      Radera
  2. Vilken inspirerande blogg! Nu har jag inte häst längre men drömmer i smyg om att ha en igen. Kan du inte berätta mer om honom i något inlägg?

    Jag har blivit alldeles för snål för att hålla på med hästar. Tänk på alla pengar som inte sätts in på ISKn men livskvalitet är ju också viktigt.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt att du tycker det - och säger det! Självklart kan jag berätta mer om honom! Kommer inom kort :-).

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...