Ekonomiska mål

söndag 11 augusti 2019

Man hinner mycket på en helg!

I FREDAGS ÅKTE VI UT I SKÄRGÅRDEN. Våra vänner har ett fantastiskt ställe en bit ut i havsbandet, och minst en gång om året brukar vi hälsa på. Som vanligt blev det bad, bastu, god mat, promenader och en massa härligt surr! Tänk vad man mår bra av sådant enkelt umgänge, när man bara kan VARA utan en massa krav. Tänker spontant att jag ska ägna mig mer åt den typen av umgänge och mindre av typen "jag-har-ingen-lust-men-jag-måste-väl".

SEDAN FORTSATTE VI NER TILL SÖRMLAND, där min särbo har sin stuga. Den är också fantastisk, och med varierat väder hann vi blanda både storstädning och filmtittande. Ibland är det mysigt att få krypa ner i soffan redan klockan 17 och kolla på serier eller film. Känns lite "tonårsbusigt", särskilt om man somnar en stund mitt i filmen :-).

VI HANN VANDRA OCKSÅ. Det blev en lång utflykt till Katrineholm för en ny etapp av Sörmlandsleden. Sträckan var 1,2 mil och medeltung att gå. Lite backar och steniga partier, men blandat med traktorväg och ängsstigar. Totalt sett en fin etapp, även om vi blev lite blöta när himlen öppnade sig en kort stund.

IDAG har jag beställt min studielitteratur från Adlibris. Det gjorde jag via Refunder som jag anslutit mig till via en tipslänk (precis som min är), och därmed fick jag extra bra cashback på mitt köp (som ju var ett nödvändigt sådant). Jag hade inte fattat att cashback-sidorna kan vara asbra, när man ändå måste handla något (tänker direkt på julklappar till exempel :-)). Jag förstår att de flesta av er som läser här redan har Refunder och kanske använder flera cashback-sidor, men för er som inte gör det ännu  så är ett tips att klicka på min länk och registrera er gratis. Då får ni extra pengar tillbaka på ert första köp!

JAG HAR OCKSÅ SETT DOKUMENTÄREN "Besatta av rikedom" som finns på SVT Play. Sevärd kan jag tycka, men lite "dravel-á-la-Amerika" också. Det verkar tyvärr lätt bli så, men ändå såg jag hela utan att reflektera över att den var lång. Det borde betyda minst tre getingar.

JAG HAR RIDIT OCH GOSAT MED PÅLLEN också såklart! Men han har tappat en sko och kan inte springa så mycket som han brukar tyvärr.

SER FRAM EMOT VECKAN! Av flera skäl. Dels för att chefen är tillbaka och vi ska gå igenom hur mina arbetsveckor kommer se ut när jag går ner i arbetstid. Jag skulle vilja vara ledig på onsdagar. Tänk vilken skillnad:

JOBBA-JOBBA-LEDIG-JOBBA-JOBBA-LEDIG-LEDIG 

mot

JOBBA-JOBBA-JOBBA-JOBBA-JOBBA-LEDIG-LEDIG

Hösten ser betydligt ljusare ut, trots att mörkret kommer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...