Ekonomiska mål

fredag 11 februari 2022

Bonusutbetalning

PÅ MITT JOBB HAR de flesta anställda ett bonusavtal, ett tillägg till det vanliga anställningsavtalet, där det står att om företaget uppnår ett visst finansiellt mål under ett specifikt år så utgår bonus med X procent av årslönen. Detta är inget jag funderat närmare på eftersom jag haft sådana avtal tidigare, men aldrig sett röken av någon bonus. Men lite extra kul blev det då i dag när vi fick reda på att företaget gått OERHÖRT starkt under föregående år, och bonusen blir inte mindre än 200%!

DET BLIR I runda slängar en extra månadslön för mig, som kommer betalas ut tillsammans med ordinarie lön i april. Ett fint tillskott till pengamaskinen, och kanske unnar jag mig en middag på stan också. Man måste fira sina framgångar!

MIN AVDELNING vann dessutom ett pris för att vi var den avdelning som kunde uppvisa flest mätbara resultat på kortast tid. Min (jättefina) chef var så glad att hon grät. Hon är väl förtjänt av det, då hon gör ett utomordentligt bra jobb. Kudos!

SÅ, JAG BORDE VARA på sprudlande bra humör idag, men tyvärr är jag inte det. En riktigt tung grej kom och lade sordin på stämningen, så känslan just nu är mer ett ryck över bröstet och "kan man aldrig bara få en paus!?"

LIVET, SER NI!
Upp och ner...



"Attraktionslagen in reverse..."

6 kommentarer:

  1. Underbart, underbart! Grattis till bonusen. Tack för din kommentar hos mig. Ja, jag tror vi är lite lika. Egentligen lite alltför förtjusta i det där med guldkant på tillvaron. Jag vill unna mig ansiktsbehandlingar och massage och att bo lite extra lyxigt på semestern. Och middag på guldkrog är ju.....guld :-)

    Ha en fin helg!

    Kramen,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, massage! Det bästa som finns :-).

      Det finns mycket i livet som är härligt, man får inte glömma bort det när det känns tungt.

      Kram!

      Radera
  2. Grattis till bonus och jag hoppas den tunga grejen lättar så fort som möjligt. Härligt med extra bränsle till pengamaskinen. Jag fick ett jobb-besked idag som kändes kul men också blir jobbigt kan inte allting bara vara lätt?!

    Trevlig helg
    Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande med jobb-besked ändå! Visst kan vissa beslut skapa huvudbry, men det brukar bli bra i slutänden!

      Tack detsamma!

      Radera
  3. Vad roligt med bonus! Vi har också ett bonussystem som brukar generera ca 3/4-dels lön efter skatt på decemberlönen. :-)

    Tycker definitivt att en middag på stan är ett bra sätt att fira, men också ett bra sätt att lysa upp när det känns tungt. Vilken typ av etablissemang väljer du när du vill lyxa till det?

    Ta hand om dig,
    Kram Fumlan

    SvaraRadera
  4. Ja, det är som sagt extra kul när man inte hade väntat sig de pengarna :-).

    När jag vill lyxa till det...Tja, min sambo och jag är ju förtjusta i mat och vin, så en bra restaurang ligger ju högt på listan. Men även SPA, em massage eller min favorit operan ligger högt på listan.

    Tack och kram tillbaka!

    //Louise

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...