Ekonomiska mål

fredag 22 maj 2020

En fredag på landet

DÅ HAR ÄNNU EN VECKA GÅTT. Eftersom mitt liv ser lite annorlunda ut nu så har jag möjlighet att befinna mig på landsstället, och här har jag varit sedan i tisdags. Det känns oerhört lyxigt att kunna befinna sig här lite när man vill, det är ett helt annat lugn än att vara på hemmaplan. Här finner jag mig i dammiga golv och fläckar på duken, och eftersom vi inte har någon tvättmaskin så kan jag släppa den arbetsuppgiften också. Matlagning är märkligt nog roligare på landet, kanske därför att vi grillar mycket och kan sitta ute och äta?

MOTION OCH RÖRELSE blir en naturlig del av vardagen här. Varje dag blir det långa promenader och träning efter dagsform. Tyvärr tog jag ut mig lite för mycket i måndags då jag provade springa backintervaller med mitt onda ben, och det har straffat sig rejält. Har haft galet ont några dagar och enbart klarat lugna promenader och coreträning. Men ändå blir det en hel del vardagsmotion, och det är skönt att kunna vara ute mycket.

MIN FÖRSTA RÖNTGEN, den "vanliga" påvisade inget annat än svag påbörjan till artos i vänster höft (japp, tant har fyllt 40!). Detta är dock inte anledningen till mitt onda ben, utan nu ska jag invänta remiss till magnetröntgen och se om den kan visa något. Det otäcka är ju om man inte hittar något alls och jag får gå på smärtstillande permanent resten av livet...!? Usch nej, håll tummarna för att detta löser sig!

JAG HAR UNDER VECKAN också slutfört min första inlämningsuppgift för den nya utbildningen jag påbörjat. Det var ett gediget jobb må jag säga, och tog rejält mycket tid. Men så ska det väl vara om det är en seriös utbildning. Jag tycker som sagt det är roligt att plugga, och har ganska lätt för mig, så jag ser fram emot nästa uppgift. Den får jag dock inte förrän jag vet att den första uppgiften blir godkänd.

BÖRSEN ÄR LITE SMÅTRIST NU, det vill säga upp och ner lite hit och dit och inget som gör mig direkt köpsugen. Det får vara så ett tag nu, och eftersom jag inte vet hur min ekonomiska situation kommer se ut framöver kan det vara bra att låta börsen leva sitt eget liv några dagar, så får jag se om jag har råd att slänga in lite extra ved efter den 25:e.

NU SKA JAG ÅKA och handla jord samt lite fröer att plantera. Det är faktiskt min dotter som tjatat om att hon vill fixa i trädgården idag (hon är här och hälsar på, extra mysigt!), och då behöver jag rida på den vågen tänker jag :-). Vi ska rensa landet, beskära rosor och kantklippa överallt så det blir fint som snus. Solen har vi med oss också!
Det blir en härlig dag!

En utblick över grannhuset på morgonpromenaden.

4 kommentarer:

  1. Så mysigt! Ta det lugnt med höften, håller tummarna för att de hittar ett pyttelitet fel som är jättelätt att fixa så att du slipper värk. Njut av tiden på landet och vårsolen. Hälsningar från en inte alls avundsjuk löneslav... eller jo...
    Mvh FBM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysigt här! Jag kanske flyttar ut hit med hundvalpen sen :-).

      Din tid kommer! :-)

      Mvh Louise

      Radera
  2. Det låter helt underbart att kunna vara på landet så där mitt i veckan. Hoppla där med höften! Inte kul. Hoppas det löser sig. Jag har också problem med höften, dock höger efter en bilkrock för 30 år sedan som börjar spöka de senaste åren.
    Lycka till med pluggandet. Låter spännande.

    Kramen, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt fantastiskt! Jag blir så väldigt mycket lugnare och använder dagen i stället för att bara "låta den gå" som det blir ibland här hemma. Det ska bli mer sådant nu :-).

      Kram!

      Radera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...