Ekonomiska mål

torsdag 20 februari 2020

Ny på jobbet

ATT VARA NY PÅ JOBBET är intensivt. Särskilt om man blir slussad land och rike runt för olika typer av introduktion och överlämningar. Man ska vara prydlig på morgonen, trevlig mot samtliga, försöka komma ihåg namn på alla, och samtidigt lära sig sitt nya jobb (och helst vill man ju fatta direkt och bevisa att man är kompetent :-)). Jag kan säga att jag sovit rätt gott på nätterna!

MEN DET ÄR BRA, det nya stället! Redan första dagen fungerade all teknik, och jag hade fått inloggningar och tillgång till samtliga system som företaget använder sig av. Jag har fått ett stort rum (som är väldigt tyst, vilket jag är ovan vid) och det är rätt skönt efter att ha suttit i kontorslandskap. En radio bara, så kommer jag trivas som fisken i vattnet!

JAG TROR OCKSÅ att mina arbetsuppgifter kommer passa mig bra. Jag har redan börjat ta tag i en hel del, och med framgång tycker jag själv (och även andra av vad jag har hört :-)). Det enda som jag finner lite frustrerande är de perioder jag behöver få hjälp, men de jag har att fråga är upptagna med annat...Men så är det väl alltid när man är ny.

MIN REHAB går långsamt framåt, men smärtan i höfterna vill inte ge med sig. Vänstra benet stökar också genom att domna bort av och till, och det är jäkligt jobbigt att köra bil (något jag inte behöver göra till nya jobbet dock, tar bara ca 25 minuter dörr till dörr med pendeltåg eller tunnelbana). Däremot gör det inte längre konstant ont i viloläge, utan jag kan sitta i soffan utan smärta för det mesta. Jag får väl anse att det är en framgång, även om jag är orolig för vidare träning och löpning framöver. Tror inte alla i min omgivning förstår hur jobbigt det är att ha ont och inte kunna träna som man brukar, och jag känner mig lat och trött som mest tar det lugnt efter jobbet. Nåja, återigen - hästen och stallet funkar, så det är klart jag rör lite på mig. Men ändå...

VAD KAN MAN SÄGA OM DET EKONOMISKA DÅ? Inte mycket. Ingen lägenhet har vi köpt heller då priserna i Stockholm ligger på ATH till följd av litet utbud. Så nu väntar vi lite tills det förhoppningsvis planar ut en smula. Fast snart kommer det ändå bli bättre på pengafronten eftersom vi blir sambos i min lägenhet nu. Så i tillägg till nytt jobb pågår flyttbestyr för fullt :-). I övrigt har jag knappt köpt några aktier alls, förutom några ICA för 395:-. Precis som med bostadsmarknaden hoppas jag att det planar ut på börsen om några månader, och då ska jag fylla på i mina mellanmjölksinnehav, typ investmentbolagen.

DEN SOM LEVER FÅR SE, men en sak i taget. Nu fokus 100% på jobbet för att få en bra start! Sedan ska träningen smygas igång, och till sist ska pengamaskinen finslipas.
Eller så slipar jag på den under tiden, för det är ju det roligaste av allt :-)


LITE BILDER FRÅN MITT FLÄNGANDE I LANDET:


Långt upp i norr. Underbart med riktig vinter!

Långt söderut. Kändes som April...


Så någonstans i mitten, i min hemstad :-)

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att jobbat börjat fint!! Nice med eget (stort) rum :) Hehe, det där med att tekniken fungerar är en klassiker. Konstigt att det så många gånger inte fungerar första dagen..

    Hoppas verkligen smärtan försvinner snart och att du är tillbaka i löparspåret snart! Jag förstår verkligen känslan av att inte kunna träna som man vill när man är van vid det. Och som bland annat den konsekvens som då infinner sig med ett "varierat mood", så förstår även min bättre hälft vikten av att träningen inte uteblir :)

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...