Ekonomiska mål

onsdag 23 oktober 2019

Back in business!

HEMMA IGEN EFTER EN FANTASTISK VECKA. Det har varit fantastiskt av många skäl, värme, sol, skratt, boende, diskussioner, planer för framtiden, nya kontakter m.m.

VI BÖRJAR, som en riktig Svenne Banan med vädret. Tänk er den allra bästa sommardagen i Sverige. 25 grader, ljumma vindar. Precis så har det varit! Möjligt att ligga i solen, men mest behagligt i skuggan. Ingen blåst, nästan. En regnskur nattetid. Ja, sådär helt perfekt i min värld helt enkelt!

VI HADE FÅTT LÅNA EN VILLA. Till villan kom en bil, som stod och väntade på oss på flygplatsen. Sån jäkla lyx! Att villan sedan bestod av 300 kvadratmeter inkluderat 5 badrum, stor trädgård och egen pool...Ja, jag ska erkänna att jag inte alls hade något emot att känna mig som en prinsessa när jag spred ut kläderna i ett rum, använde badrummet i ett annat och sov i ett tredje :-).

DET VAR SÅ ENKELT! Ja, inte villan, den var överdådig. Men semestern i sig! Inga måsten (bortsett ett födelsedagskalas under senare delen av veckan), bara lata dagar med bra böcker, långpromenader, god mat och ta dagen som den kommer. Så vilsamt, så skönt och så nödvändigt!

DET FANNS ÄVEN TID för en del framtidsdiskussioner. Vi pratar generellt en hel del, jag och min särbo, men ibland pratar vi liksom på parallella spår och når inte fram till varandra. Vi kom en liten bit till på den här resan, och det var skönt. Ja, främst vill ju jag att ha till fullo ska förstå min vision kring FIRE och den ekonomiska resan. Han är kanske inte riktigt där ännu, men vi fick oss ett gott skratt när jag en förmiddag hävde ur mig: "Fatta vilken underbar eftermiddag jag får! Sol, ett glas rosé och Investors delårsrapport!"

JAG HAR HAFT TILLGÅNG TILL WIFI, men knappt brytt mig om mobilen. Jo, nån liten delårsrapport och nån inloggning på Avanza, men inte så mycket mer faktiskt. Så jäkla skönt att jag inte har några större problem med att vara utan mobilen. Tog knappt med den ut heller, så speciellt många foton har jag inte, men några ser ni nedan i alla fall.

VI FIRADE EN KUSIN SOM FYLLDE ÅR OCKSÅ. Kusingänget är ett skönt gäng som mest skrattar sig genom dagarna. Inget är svårt, inget är jobbigt. Go with the flow bara, och ta en öl! Problemet kanske blir lite väl många öl ibland, jag pallar inte för mycket alkohol tyvärr. Blir trött flera dagar. Men firade gjorde vi, och kul var det!

I GÄNGET diskuterades också en del affärsideér då de flesta är entreprenörer och egna företagare. Kanske var det inget konkret för min del, men däremot för min särbo. Han skulle verkligen behöva lite ny energi, så jag hoppas han kan gå vidare med en del grejor.

HAN ÄR NÄMLIGEN VÄLDIGT REAKTIV. Jag däremot, har ju försökt bli väldigt PROAKTIV. Se målen, bygga upp en plan och köra på tills man kommer fram. Han däremot är liksom mer "hoppsan, nu är pengarna slut, nu måste jag dra ner på saker" eller "Nu finns det plötsligt pengar i kassan, vi gör en resa!". Det här var något jag verkligen försökte förklara för honom, eller få honom att inse. Vi får se om jag nått fram, det är nämligen lättare att jobba mot gemensamma mål om man tänker på samma sätt. Någorlunda i alla fall.

NU SKA JAG LÄSA IKAPP ERA BLOGGAR och finna ny inspiration! November behöver bli en snålmånad, men 80%-lön och allt. För även fast vi bott gratis så har det rullat en del pengar på semestern. Fast medvetet, och jag är okej med det.

DOCK ÄR EN SAK HELT SÄKERT! Jag är om möjligt ännu mer medveten om vad jag vill, och det är INTE att jobba! Så nu blir det till att kämpa, spara, investera och hitta nya vägar mot frihet!

Men FAT FIRE vore inte heller dumt ;-)




Eftermiddagar i solen med lite gott att äta...

Promenader i solnedgången.

Champagnens dag firades faktiskt :-)

Underbar morgonpromenad längs stranden.



2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och vilken lyxsemester! :) Det där vädret såg betydligt muntrare ut än det vi har här hemma just nu. Fortsatt lycka till med ditt sparande, investeringar samt nya vägar mot frihet :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...