Ekonomiska mål

fredag 30 augusti 2019

Fredagstankar


SOLEN ÄR FRAMME och humöret är bättre. Det är dessutom fredag, den där dagen man älskar och då man inser att tänk vad skönt om det alltid var fredag? Ja, eller lördag kanske.

DÅ BÖRJAR MAN TÄNKA PÅ UTDELNINGSAKTIER såklart, för att på riktigt få igång sin pengamaskin genom passiva inkomster. ”Tyvärr” är det mycket blå siffror just nu, och mitt innehav ser mycket bättre ut än för bara någon vecka sedan. Ändå tycker jag Trump kan twittra något litet nu så att vi backar tillbaka en smula, jag är ju inte färdighandlad!

TA BOLIDEN som exempel! Jag köpte ju för 198,6 och nu är kursen redan uppe i 216,2. På bara några dagar! Åh, vad jag önskar jag hade haft möjlighet att handla mer under 200! Tror det är ett grymt inköpspris.(Skulle till och med kunna köra en trade och tjäna kosing, men det gör jag såklart inte. Boliden är till för att behållas!)

JAG KOMMER FÅ EXTRA KAPITAL (mitt arv) någongång i mitten av september. Är det hemskt av mig att hoppas på en liten nedgång nu så det jag kan handla med bra känsla vid tillfället!?

KOLLAR I ÖVRIGT på ”La casa de Papel” på Netflix. Också en passiv inkomst - att låsa in sig på myntverket och trycka upp så mycket pengar man själv behöver.

MEN... NÄ. Utdelningsaktier är nog en bättre väg att gå trots allt :-)

Trevlig helg!



4 kommentarer:

  1. Snyggt tajmat där i Boliden :-). En riktig kursraket sedan ditt inköp.

    Trevlig helg.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  2. Ja, det vände snabbt upp innan jag hann shoppa klart så det är väl bara att avvakta tills Trump twittrar igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men om man "känner" honom rätt så lär han väl göra det rätt snart :-)

      Radera

Jo nu ska ni få höra!

I TRE MÅNADER har mitt hundcenter varit öppet nu, och jag har aldrig jobbat hårdare i hela mitt liv! När väl representanten från Länsstyrels...